|
Post by Pandora on Apr 5, 2013 8:45:58 GMT 2
Voi luoja, miten voi yksi oppiaine olla noin vaikea. Suoritin tuossa filosofian kokeen puolessa tunnissa. Esseestä tuli sivun mittainen (parhaimmillani ole kirjoittanut nejännelle sivulle) ja puolet siitäkin tekstistä on varmaan ihan sontaa. Mutta jos aiheina ovat Platonin ideaoppi, filosofian synty ja hyöty maailmalle, etiikka ja Popperin ideamaailma niin ei siinä kyllä paljoa saa kiskottua. Tai ainakaan minä en saa. Jos tulisi seiska kokeesta edes niin olisin ihan tyytyväinen, vaikka yleensä karsastan kaikkia alle 8 numeroita. Ainoa aine, jota ihan tosissani inhoan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 5, 2013 9:17:29 GMT 2
toi oli ihan hepreaa mulle
|
|
|
Post by Pandora on Apr 6, 2013 15:40:04 GMT 2
Enpä tuota oikein tajunnut minäkään ja varmasti näkyy numerossa. Tuossa on lainaus wikipediasta Platonin ideaopista:
''Ideaoppi on Platonin metafysiikan keskeisin teoria. Sen mukaan ikuisena erillisessä ideamaailmassa olemassa olevat ideat, eivät aistihavaintojen kautta meille tunnetut aineellisen maailman ilmiöt ja muutokset, ovat todellisimpia kaikkein korkeimmassa ja perustavimmassa mielessä. Ideat ovat ikään kuin aistimaailman asioiden arkkityyppejä. Platon puhui ideoista muotoillessaan ratkaisunsa ongelmaan, joka myöhemmin on tunnettu universaalien ongelmana. Ideaoppi on ollut tunnetuin platonisen realismin mukainen lähestymistapa kyseiseen ongelmaan. Platon katsoi, että ideat ovat käsitettävissä ainoastaan järjellä ja ymmärryksellä, eikä niitä voi havaita aisteilla. Aistittavissa olevan maailman ja kaikki siinä olevat asiat Platon näki epätäydellisinä kopioina vain ymmärryksen kautta tavoitettavissa olevan maailman ideoista. Aistimaailmassa näkemämme muodot eivät ole todellisia, vaan kirjaimellisesti jäljittelevät todellisia muotoja eli universaaleja ideoita.''
Ei ihan hirveästi sano mulle mitään, vaikka kuitenkin seitsämän viikkoa opiskelin filosofiaa 3 x 75 minuuttia.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 6, 2013 17:44:45 GMT 2
Joo no mä oon joskus kuullu Platonista, mutta siihen se sit jääki tieto
|
|
|
Post by Tattuska on Apr 14, 2013 22:36:35 GMT 2
Sori oikeesti että mä oon taas ollu niin epäaktiivinen!! D: Mä jotenkin aina unohdan tän ropen!! DD: Nyt koitan, taas, tehdä comebackkiä!
|
|
|
Post by Pandora on Apr 15, 2013 12:42:53 GMT 2
Kiva nähdä sinuakin Tattuska ^^
Ja voi hyvä Luoja, minä sain filosofian kokeesta 10! En olisi kyllä ikinä uskonut. Mietin tuossa ennen kokeenpalautusta, että uusinko, jos saan kutosen, mutta eipä sitten tarvitsekkaan. Varmaan pitää aina pelätä pahinta, että saa hyvän numeron. Näin on nimittäin käynyt myös psykologian ja kemian kohdalla. Molemmissa pelkäsin, että pääsenkö läpi ja niistäkin sitten pärähti kympit.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 15, 2013 16:32:37 GMT 2
onnee Pandora
|
|
|
Post by nightingale on Apr 18, 2013 11:37:18 GMT 2
Heippa ihmiset! Ei ole minuakaan nyt näkynyt... Ja valitettavasti ei enää näykään. Lopetan, sillä ropen mukavasta ideasta huolimatta tämä nykyinen aktiivisuus ei inpiraatiotani innosta.
|
|
|
Post by Raptor on Apr 18, 2013 17:22:24 GMT 2
Sääli, että kävi näin. Mutta jos joskus tahdot palata takaisin, niin olet tervetullut. Ehkä tämä aktiivisuustaso tästä lähtee nousuun. Mutta jos emme enää tapaa niin näkemiin ja hyvää jatkoa.
Edit: Huomenna yritän saada vastaukset aikaiseksi peleihini. Yrittäkää hetkinen selviytyä vielä.
|
|
|
Post by Pandora on May 1, 2013 17:52:41 GMT 2
On kyllä tosi kivan oloinen tämä päivittynyt foorumi. Ulkoasu ainakin on hienompi nyt ja tuo on kanssa tosi kiva, että voi tehdä noita avatareja. Itselle on aina vaikea keksiä hyvä avatar, joten on kiva saada valikoimaa tänne.
Glada vappen myös kaikille! Miten on vappu sujunut? Itse olen syönyt munkkeja lähinnä. Simasta en tykkään, joten sitä ei ole tullut juotua. Lisäksi olen napostellut suklaamunia pääsiäisen ajalta ^^
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 2, 2013 18:04:12 GMT 2
Hyvin täällä meni, tosin meinasin mennä kauppaan, mut onneks ulko-ovella muistin. "Ainiin voipi olla kauppias vihanen jos meen."
|
|
|
Post by Pandora on May 5, 2013 20:20:01 GMT 2
Ääh, en jaksa mennä kouluun. Neljä päivääkin tuntuu jo ihan liian pitkältä, kun on enää neljä viikkoa koulua. Haluan vain lomalle löhöämään ja kirjoittamaan ja ratsastamaan ja kuntoilemaan. Ei kiinnosta istua missään uskonnon tai maantieteen tunneilla, saatikka sitten matikan tunneilla opiskelemassa jotain vektoreita ja niiden pistetuloja, geometrisia sovelluksia ja muita juttuja joita en tajua.
|
|
|
Post by Raptor on May 22, 2013 17:40:52 GMT 2
Jei kohta on kesä! Enää vähän reilu viikko ja sitten koittaa vapaus <3 Mitäs te meinasitte tehdä kesälomalla? Itse ajattelin yrittää vähän aktivoitua ja aloittaa kunnollisen mainostuskampajan Hawlen puolesta. Muistakaahan tekin mainostaa Lisäksi olen tässä kehitellyt muutamaakin sivujuonta, mutta eivät ole vielä niin hyvässä kuosissa, että kehtaisin esittää minkäänlaisia esityksiä. Ja lisää porukkaakin pitäisi saada. Ja Tattuska tänne myös, että voimme keskustella
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 24, 2013 9:45:38 GMT 2
Hei kamut! Mun kotona kissa sai neljä pentua!! 3 kollia ja 1 narttu... Minun serkkuni, joka kasvattaa rotukissoja, kävi katsomassa sukupuolet.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 29, 2013 14:35:08 GMT 2
Onko tämä paikka kuolemassa?? En haluu!!! Vai painaako viimeset koulupäivät??
|
|