ruu
Untuvikko
|
Post by ruu on Jan 25, 2013 15:49:32 GMT 2
Silmirian oli tyytyväinen suoritukseensa. Isosisko kehui häntä ja vertasi heidän oppimisiaan. "Olisi veljesi pitänyt kehua sinua", Sil sanoi, "mutta minä voin kehua jos muut eivät kehu." Sitten Silmirianin sisko ehdotti kalastamista ja Sil huudahti, "Mitäs luulet?! Tule." Nyt Silmirian ei viitsinyt kokeilla vesitemppua vaan koetti napata kaloja kynsillään kiinni. Sitten pienoi tuulihaukka katsoi Tuqidagia ja mitä tämä teki. Olenkohan minä kelvollinen pikkusisko, Silmirian mietti. "Tuqi, millainen se ... Necros on?" Sil kysyi miettien muistiko nimen oikein.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 25, 2013 15:59:48 GMT 2
Tuqi hymyili pikkusiskonsa sanoille ja kun hän ehdotti kalastusta Sil ilahtui silminnähden. Kun pikkusisko kysyi, millainen Necros oli, mietti Tuqidag miten sen sanoisi. Hän jäi katsomaan eteenpäin pohtien, kunnes lopulta sanoi: "Sitä on vaikea selittää, sinun pitäisi tavata hänet. Hän oli ekalla kerralla kovin ärmätti ja uhitteleva, mutta pidin hänestä kuitenkin. Hän opetti minulle erinäisiä asioita, jotka minä sinulle opetan kun se aika tulee. Ulkoinen kuori on hänellä kova ja pois työntävä, mutta oikeasti hän on todella sympaattinen, mutta sitä ei kannata hänelle suoraan sanoa, ettei hän nolostele." Tuqi katsoi Siliä ja totesi: "Vien sinut joku päivä tapaamaan häntä."
|
|
ruu
Untuvikko
|
Post by ruu on Jan 25, 2013 22:03:38 GMT 2
Silmirian oppi mielellään uutta. Tuqin kertoessa veljestään, kasuaari Necroksesta, Silmirian kuunteli tarkkaavaisena. Ärmy ja uhitteleva, mutta mukava lintu. Selvä, Silmirian ajatteli, olihan se hieman ristiriitaista, mutta niinhän he kaikki olivat. Tuqi katsoi Silmirianiin sanoessaan että aikoi viedä hänet joku päivä tapaamaan veljeään. "Hienoa! ...Mutta minulle ei käy ihan heti, lupasin tavata kavereita", Sil sanoi ja lisäsi, "Mutten Neriä tai Cillyä." Isosisko tuskin piti heitä enää suuressa arvossa. Silmirian huomasi olevansa kyselytuulella kun jatkoi, "Onko Necros yhtään hassun näköinen? Sillä lailla niinkuin lunnit olivat?"
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 26, 2013 3:02:14 GMT 2
Tuqidag katsoi pikkusiskoaan samalla kun kertoi Necroksesta. Kun pikkusisko sanoi lähipäivinä tapaavansa kavereita, Tuqidag heti mietti, mitä kavereita, mutta helpottui kun ei niitä jästipäitä. Tuqi ehkä huokaisi syvään, kun toinen jatkoi kyselyään, mutta kertoi kuitenkin Necroksesta: "Sillä on semmoinen kypärä päässä, se on kypäräkasuaari, se on meitä puolet isompi ja sillä on tosi terävät kynnet, terävämmät kuin meillä. Se kerran suojeli minua ketulta ja kettu haavottui aika pahasti sen kynnestä. Vaikka sillä on siivet, niin se ei osaa lentää, joten muista, älä höpise lentämisestä sille mitään. Se on pikajuoksija."
|
|
ruu
Untuvikko
|
Post by ruu on Jan 26, 2013 20:36:15 GMT 2
Silin sisko keroi kasuaarien olevan isompia kuin he olivat. No siihen ei paljon vaadita, Silmirian mietti. Lintu jolla on kypärä päässä? "Miten voi olla lintu joka ei osaa lentää!" Sil kysyi. Kaikki linnuthan osasivat lentää. Sil tirskahti kun Tuqi sanoi kasuaarin olevan juoksija. "Juokseminen on ärsyttävää, jos sillä on siivet miksei se vain lennä?" Silmirian sanoi ja rupesi juoksemaaan ympyrää kivellä. Sen kynnet napsuivat ja siitä tuntui tyhmältä. Sil lopetti juoksemisen. "Ei juoksemalla pääse eteenpäin", se sanoi.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 26, 2013 21:13:46 GMT 2
Tuqidag ei oikein ollut hyvä selittämään joitakin asioita pikkusiskolle, mutta selitti: "On olemassa useampia lintulajeja, jotka eivät osaa lentää", se sanoi ja lisäsi: "Mutta ne ovat sitten parempia muussa, kuten Necros, on tosi hyvä juoksija. Siiipiasiaan en osaa vastata miksei osaa, eikä hän sitä varmaan itsekään tiedä, sillä mitä olen ymmärtänyt, hän tahtoisi kovasti osata lentää." Tuqia huvitti kun Sil yritti juosta kiven ympäri.
|
|
ruu
Untuvikko
|
Post by ruu on Jan 26, 2013 22:06:49 GMT 2
Silmirian ei aivan ymmärtänyt mitä hänen isosiskonsa selitti, mutta ei antanut sen häiritä. "Mitä jos tarpeeksi moni haukka nostaisi Necroksen ilmaan? Osaisiko hän sitten lentää?" Sil kysyi. Äkkiä Silmirian huomasi auringon jo hieman laskeneen. "Minun pitäisi mennä, C... Cally tulee metsästämään kanssani oravia", Sil sanoi miettien oliko isosisko huomannut, että hän metsästäisikin vipeltäjiä Cillyn kanssa.'
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 26, 2013 22:47:40 GMT 2
Tuqidag yritti selittää lentokyvyttömyyttö, mutta huonolla menestyksellä, oli vaikea selittää sellaista, mistä ei itselläkään ollut hajua. "En tiedä", hän vasti pikkusiskolle. Kun pikkusisko alkoi änkyttämään, että kaveri tulisi hänen kanssaan metsästämään, tuo huomasi heti, että pikkuinen valehteli. "Älä valehtele", Tuqi sanoi rauhallisesti ja lisäsi: "Mitä enemmän valehtelet, sitä enemmän satutat vain itseäsi. Sinuna jättäisin Cillyn ja Nerin seuran. Siitä ei hyvä seuraa, jos ajaudutte, vaikka vain vahingossa rajan ulkopuolelle. En kestäisi sitä, jos menettäisin sinut, joten harkitse tarkkaan, haluatko viettää aikasi sellaisten kanssa, jotka voivat johtaa sinut kuolemaan." Tuqidag katsoi pikkusiskoaan kylmänrauhallisesti ja ilmeettömänä. Kyynel vierähti Tuqin silmään, kun se levitti siipensä ja lähti.
|
|
ruu
Untuvikko
|
Post by ruu on Jan 29, 2013 19:25:45 GMT 2
Silin sisko huomasi tämän valehtelevan. "Voi Tuqi, en minä pahalla", Silmirian sanoi. "Tästä puhuttiin jo ja en aio olla heidän kanssaan enää tämän jälkeen!" Sil huusi isosiskonsa loittonevalle selälle. Silmirian katsoi Tuqin siluettia taivaanrannassa ja mietti mitä oli mennyt tekemään. Miksen vain voi olla hyvä haukka, Silmirian mietti. Miksi niiden idioottien piti kertoa Tuqille? Näissä mietteissä Silmirian nousi ilmaan ja lähti kohti oravatammea. Hän löylyttäisi Nerin ja Cilly, tai ainakin yrittäisi. Menisivät sitten itsekseen kotkien puolelle pelleilemään.
//Kiitos tästä : )//
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 29, 2013 20:05:44 GMT 2
//Joo Thanks =) //
|
|